هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی
خانواده صمیمی مشاور عباسی

مشاوره کنکور به سبک انگیزشی و روانشناسی

⚪ مشاور و پژوهشگر روانشناسی یادگیری
🔵 نوابغ تحصیلی سه ویژگی دارند: آنها انتخاب میکنند, آموزش میبیننند و عاشق میشوند


آخرین نظرات
 آیا با دیپلم ریاضی یا انسانی میتوان در کنکور تجربی شرکت کرد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که بچه ها می پرسند رو امروز تصمیم گرفتیم به صورت کامل توضیح بدیم. (دلیل این که تاکید بر روی کنکور تجربی هستش اینه که اکثر بچه ها مایل به شرکت در کنکور تجربی هستند)

-آیا با دیپلم ریاضی کنکور تجربی میشود شرکت کرد؟ آیا با دیپلم انسانی کنکور تجربی میشود شرکت کرد؟


بله شما با هر دیپلمی به شرطی که پیش دانشگاهی (سال چهارم دبیرستان) را گذرانده باشید می توانید در کنکور تجربی یا (هر کدام از ۵ کنکور سراسری اعم از تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان) شرکت کنید. به عبارت دیگر لازم نیست کنکوری که شرکت می کنید با دیپلم یا پیش دانشگاهی شما هم نام باشد. متاسفانه خیلی از بچه ها بخاطر مشاوره های غلطی که بعضی ها بهشون دادند فکر میکنند باید حتما دیپلم و پیش دانشگاهی کنکوری رو که میخوان شرکت کنند رو داشته باشند این موضوع باعث شده تعداد زیادی از فارغ التحصیلانی که مایل به شرکت در کنکور رشته ی خودشان نیستند زمان و هزینه ی خودشونو هدر بدن تا برن دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی تجربی یا رشته ی دیگری رو که میخوان کنکور بدن رو بگیرند. 

-آیا با دیپلم فنی و حرفه ای میشود کنکور تجربی شرکت کرد؟

خیر. شما برای شرکت در کنکور باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی داشته باشید. بهترین حالت برای دانش آموز دیپلم فنی و حرفه ای برای شرکت در کنکور تجربی آن است که در صورتی که محدودیت زمانی نداشته باشد به صورت غیرروزانه مدرک کاردانی خود را بگیرد و در کنکور تجربی شرکت کند.

-آیا با لیسانس می شود در کنکور تجربی شرکت کرد؟

بله. شما با مدرک لیسانس صرف نظر از این که در چه رشته ای باشد می توانید کنکور تجربی شرکت کنید. اما اگر اکنون دانشجوی دوره ی لیسانس هستید و تصمیم قاطع گرفته اید که کنکور تجربی بدهید بهترین حالت این است که از دانشگاه انصراف دهید ( چرا که اگر دانشجوی روزانه باشید و مدرک لیسانس خود را بگیرید حتی اگر رتبه ی ۱ کنکور تجربی هم بوشید مجبور خواهید بود شهریه بپردازید)

-آیا محدودیت سنی برای شرکت در کنکور وجود دارد؟

خیر 

-و اما مهمترین سوال. آیا امکان موفقیت در کنکور تجربی برای کسانی که با دیپلم یا کارشناسی غیرمتناجس با کنکور تجربی وجود دارد یا خیر.

این سوال از همه ی سوال های بالا سخت تره! چون همه ی سوالات جنبه قانونی و ایین نامه ای داشت ولی این سوال خیلی پیچیده و بستگی به شخص داره. به طور کلی هر چیزی ممکنه توی این دنیا! کافیه ادم تصمیم بر انجام کاری بگیره و به خودش اطمینان بده که میتونه اون کارو انجام بده. اما مسلما مشکلات زیادی برای این دسته از عزیزان وجود داره. در درجه ی اول خیلی از این دسته از داوطلبان آشنا با حواشی و فضای کنکور نیستند. دانش آموزانی که در رشته تجربی بودند و اومدند بالا میخوان کنکور بدند بالاخره هم از لحاظ درسی و هم از لحاظ حواشی کنکور یه سری چیزارو میدونن ولی خیلی از بچه های فارغ التحصیل یا کسایی که رشته کنکورشون با دیپلمشون فرق میکنه یکمی توی این مسائل مشکل دارند.

خوشبختانه موسسه ی ما سابقه ی فوق العاده ای در زمینه ی مشاوره و تدریس خصوصی به این عزیزان داشته ، خیلی از این عزیزان وقتی به دفتر موسسه میان پر از انرژی و مصمم هستند و واقعا نیاز به مشاوره کنکور دارند تا با فضای کنکور بیشتر آشنا بشند. اگر شما هم میخواهید از رتبه های تک رقمی و دو رقمی سال های اخیر کمک بگیرید تا بتونید در کنکور خودتون موفق بشید حتما از مشاوره ی ما بهره بگیرید. برای گرفتن نوبت مشاوره میتونید به صفحه ی مشاوره در سایت برید یا از طریق تلفن یا مراجعه ی حضوری ثبت نام کنید. منتظر شما هستیم!
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴

نظرات (۲)

سلام من مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارم و لیسانس روانشناسی بالینی ایا بدون تغییر رشته میتونم کنکور تجربی ۱۴۰۱ شرکت کنم؟؟؟

 

سلام
خواستم،اطلاع بدم.تازه یکسال قانون عوض کردند.حتما دوره پیش دانشگاهی بگذرونید تا بتوانید کنکورتجربی بدید...
پاسخ:
ممنون از کمک شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی