هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی
خانواده صمیمی مشاور عباسی

مشاوره کنکور به سبک انگیزشی و روانشناسی

⚪ مشاور و پژوهشگر روانشناسی یادگیری
🔵 نوابغ تحصیلی سه ویژگی دارند: آنها انتخاب میکنند, آموزش میبیننند و عاشق میشوند


آخرین نظرات
سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۵۲ ق.ظ

توصیه به یه پشت کنکوری رشته تجربی

نکات مفید برای کنکوری های تجربی

منابع خوب برای کنکور تجربی

سلام دوستان

بنده پیش کنکوری ام رشته تجربی . بنا به دلایلی نتونستم برای کنکور امسال بخونم الان میخوام شروع کنم ، چند تا سوال دارم ، هر کس اطلاع داره بگه ممنون میشم .

1- من واسه شیمی گاج نقره ای دارم درسنامه های خیلی طولانی داره حداقل 2 ساعت میخواد فقط درسنامه ها رو بخونی یک منبع  معرفی کنید که درسنامه های کوتاه و کاملی داشته باشه تست های سراسری اون بیشتر از تالیفی باشه .

2-برای عربی باید اول همه قواعد رو خوند بعد بریم سراغ ترجمه و تحلیل صرفی؟!!

3- واسه زبان چه جوری شروع کنم ( لغت، درک مطلب ،گرامر )

4- من با دینی خیلی مشکل دارم همین که متن و آیات رو حفظ کنی بعد بریم سراغ تست ها کافیه ؟!! چی کار کنم  ؟ آیات رو چه جوری بخونم ؟

5- برای کسی که تازه شروع کرده حل کردن تست های تالیفی خوبه ؟ آخه بعضی از کتاب ها همه ی تست هاش تالیفیه

پیشنهاد شما چیه؟؟؟



دنا 25
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۸:۵۰
من تجربیات خودمو میگم 

شیمی 
کتاب مبتکران بخون هم درسنامه خوبی داره هم تست هاش خوبه 
اول شیمی واجب رو کامل بخون بعد که مسلط شدی تست های مبتکران تکمیلی رو کار کن 
اگه درصد شیمی خیلی خوبه بعد از مبتکران کتاب ای کیو رو کار 
دنا 25
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۸:۵۴
من خودم برای عربی
دی وی دی های عمار تاج بخش رو دیدم فوق العاده است 
کتاب تست هم اول گاج نقره ای کار کردم درصدهام در حد 30 بود دیدم وقتی نتیجه نداره 
کتابم رو عوض کردم
آبی قلم چی خوندم درصدم به 80 رسید 
من همزمان هم قواعد میخوندم هم درک مطلب و ترجمه 

شما برای تجزیه و تحلیل بهتره از کتاب درسی شروع کنی 
خط به خط کتاب رو تجزیه کن 
مهم نیست بلد باشی یا نع 
فقط کار کن 
کم کم مسلط میشی
دنا 25
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۸:۵۸
برای دین و زندگی 

اول کامل کتاب درسی رو بخون حتی مقدمه درس ها 
بعد کتاب آی کیو گاج عالیه 
برو درس نامه شو بخون 
خیلی خوب آیات رو تحلیل کرده 
کامل که مسلط شدی ی چند تا تست برای تمرین کار کن 
بعد از دو روز برو سراغ تست هاش 
همه تست هاشو کار کن 
مطمئن هستم  نتیجه میگیری
....
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۸:۵۹
سلام عزیزم
١. واسه شیمی خودمم نمیدونم☹️
٢.عربی کتاب ایادفیلی یا گاج سفید رو بخون ، عالیه ن هردو،من با گاج سفید 85 زدم عربی رو😃با ترتیب این دو کتاب پیش برو،جفتشون حرف ندارن
٣.زبان رو هم ازرو کتاب مبتکران(دکتر اناری)بخون،اینم عالیه،باهمین پیش برو
٤.دینی هم از رو گاج نقره ای بخون،آیه هارو نمیخواد حفظ کنی،معنی شون رو بدونی خودت به مفهوم پی میبری،
من نه متن حفظ کردم نه آیه هارو،فقط فهمیدمشون،زدم 82
٥.این کتابایی ک معرفی کردم هم تألیفی داره هم کنکور،تألیفاشونم خوبه،
اینا کتابای خیلی خوبی هستن،مسلما تألیفیشون بدرد بخوره

موفق باشی

دنا 25
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۹:۰۱
زبان انگلیسی 

کتاب مبتکران شهاب اناری خوبه 

اول کتاب درسی رو خوبه خوب بخون 

بعد برو سراغ درس نامه کتاب تست 

برای لغتم 
من خودم جعبه لایتنر هر شب جز برنامه ام بود 
بعد از دو روز هم تست میزدم
دنا 25
  • آدرس نظر
  • جمعه ۲ شهریور ۹۷
  • ۱۹:۰۳
برای کسی که تازه شروع کرده 
تست های کنکور رو بهتره کار کنه
اما چون تست های کنکور تعدادشون کمه بهتره از تالیفی های استاندارد هم استفاده کنه 


امیدوارم موفق بشی دکتر آینده 😊

پیشنهاد شما چیه؟؟؟

نظرات (۹)

سلام عزیزم به نظرم برای شیمی خیلی سبز بهتردرس نامه هاش ولی خب درکل اگه کلاس میری یا معلم مدرستون خوب بوده جزوه یه معلم بهترنسبت به درس نامه هاچون خلاصه ومفیده واسه عربی هم من میگم اگه بتونیDVDبخری وببینی خیلی کمکت می کنه من خودم DVDهای اقای واعظی می دیدم کمکم کرد مخصوصا توشکل
برای زبانم بیشتر تمرکزت بزار رو لغت حفظ کردن وگرامرهم کتاب شهاب اناری عالیه
دینی ایاتش خیلی مهمه به نظرم از روی کتاب دورتند بخون خیلی خوبه هم زمان تست ایاتم بزن
برای شیمی من خودم تست تالیفی خیلی زدم امسال٥٧٪‏زدم توکنکورکتابiQ و موج ازمون عالیه ایشالا موفق باشی
۰۸ آبان ۹۷ ، ۰۰:۱۴ گرگ بارون دیده

سلام

1-واسه شیمی مبتکران رو  پیشنهاد میکنم به شدددددت ،اول درسنامه هاش رو با دقت بخون بعد از اون تست های VITرو بزن مسلط که شدی تست های کنکور رو بزن بعدش واسه مرور و تسلط بیشتر تست های تالیفی بزن و اگه باز هم وفت داشتی بعد از کتاب های مبتکران واسه شیمی کتابهای (فار ) رو کار کن.

2-من خودم امسال عربیم رو 85زدم و همیشه عربی رو موضوعی میخوندم یعنی مختلط نمیخوندم یا درس به درس فقط مبحثی کار میکردم یعنی ترجمه رو جدا تحلیل صرفی رو جدا و الی آخر....و گاج نقره ای رو کامل خوندم حتی یه دونه تست سفید نذاشتم باقی بمونه ،گاج رو بخونی به تنهایی حتی واسه 100 زدن هم کفایت میکنه.

3-واسه زیان مبتکران تالیف آقای شهاب اناری عالیه و کافی ،من هرشب قبل خواب یه کلوز تست و یه ریدینگ میزدم حتما این رو شما هم تو برنامتون بگنجونید خیلی خیلی کمک میکنه و تو مسیر مدرسه و ... هم لغت خودتونو تقویت کنید چون کنکور بیشتر لغت هستش تا گرامر و اینکه واسه زبان تست های کنکور های سال های قبل رو بیشتر کار کنید.

4-من خودمم با دینی مشکل داشتم ولی تنها راه روبه رو شدن باهاش اینه که بپذیری واسه موفقیتت مجبوری که بخونیش من گاج نقره ای  رو خوندم و تو دوران جمع بندی هم خط ویژه رو،دینی رو خیییییلی زیاد باید مرور کرد چون آیاتش فراره  ولی اگر که آیات رو و پیاماش رو حفظ کنی و مرور کنی جوابگو هستش چون دینی فقط حفظیاته قاعده خاصی تمیتونم بهت بگم و واسه تستش هم بعد از خوندن هر درس 1 یا 2 روز بعدش تست بزن نه فقط دینی هر درس حفظی دیگه رو هم باید همین کار رو بکنی تا تثبیت بشه،من فقط تست کنکور واسه دینی کار کردم فقططط.

5-و سوال آخرتون اینکه تست های کنکور سال های قبل(6سال) از نون شب هم واسه یه کنکوری واجب تر هستش حتما کار کنید و تست تالیفی هم به تسلط و مهارت خودتون بیشتر کمک میکنه و تجربه کسب میکنید همچنین تست های آزمون هایی که شرکت میکنید و رفع اشکالتون تو آزمونا.

این تجربه خودم بود از 2بار کنکور دادن امیدوارم کمک کننده باشه و همه کنکوری ها به اون چیزی که لیاقتش رو دارن برسن ....موفق باشین دوستان التماس دعا.....

 

عربی 94.7 زدم...فقط گاج کامل خوندم
شیمی 72 زدم موج آزمون جامع و مبتکران سوم و پیش و خیلی سبز پیش خوندم
سلام 
 در هر درس فقط یک منبع یا نهایت دومنبع انتخاب کن وتا آخر باهمونا جلو برو منابع زیاد باعث آشفتگی ذهنی میشه 
شیمی دو وسه مبتکران پیش خیلی سبز (گاج واینجور چیزا چندان به درد نمی خورن شیمی درس اصلی شماست براش زیاد وقت بزارید)
ریاضی خیلی سبز 
فیزیک گاج
زیست خیلی سبز 
زبان لغت تیک ایت درک مطلب شهاب اناری گرامر رو از روی یک جزوه بخون تست بزن 
عربی اول قواعد بعد ترجمه 
اگر تو یک مدرسه متوسط به بالا هستی همون آموزش کلاس درس با تست کافیه
ادبیات جدا جدا بخون همه قسمت ها تخته سیاه خصوصا تاریخ ادبیاتش که عالیه 
دین وزندگی گفتی آیات رو حفظ کنم یعنی چی آیات رو حفظ کنی باید مفاهیم رو درس کنی مثلا هرجا بالحق دیدی یعنی هدفمندی
برا عربی زدن تست ترجمه اکثرا ربطی به خوندن قواعد نداره فقط چند تا نکته هست اونا رو بخونی ترجمه رو حتما می زنی 
برا زبان من درس به درس رو توصیه می کنم هم کتاب گاج توسی هست هم شهاب اناری برا کسایی که زبانشون متوسط هست و دنبال درصد بالای ۷۰ نیستن به نظرم گاج توسی کافیه 
این که بتونی ایات رو حفظ کنی خیلی خوبه متاسفانه من اصلا نمی تونستم حفظ کنم و خیلی سخت بود برام ایات رو حفظ کنی گاج توسی بزنی خوبه بنظرم 
در مورد تست تالیفی تعدادش خیلی نباید زیاد بشه به ویژه تو درسای حفظی مرور به نظرم بهتره برا حفظی ها 
شیمی درصدم کم بود پس نظری ندارم !

من پنج سال پیش کنکور تجربی دادم و یه رشته نسبتا خوب علوم پزشکی شیراز قبول شدم..نمیدونم راهنمایی های من بدرد کنکور الان میخوره یا نه..من تو یه شهر خیلی کوچیک زندگی میکردم و دبیرای خوبی نداشتیم و کلاس کنکور هم نرفتم..به نظر من برای تست شیمی گاج خوب نیست..من اون موقع مبتکران استفاده میکردم و درسنامه ها رو خیلی خوب میخوندم به نظرم خوب بود تونستم شیمی ۶۴ درصد بزنم ..کتاب خیلی سبز هم واسه شیمی خوبه..عربی میتونید درسنامه هر کدوم از قواعد رو خوندید بعدش تست همون قسمت رو بزنی البته فورا نه..مثلا یکی دو روز بعد..گاج واسه عربی خوبه به نظرم..زبانم خوب نبود و خیلی روش کار نکردم زیر۲۰ درصد زدم نمیتونم راهنمایی کنم...و اما دین و زندگی خیلی خیلی مفهومی باید بخونی و ایات و متن مربوط به قسمتهای مختلف و حتی کتاب سالهای مختلف رو بتونی به هم ربط بدی..من ک دیگ کل کتابو حفظ بودم..اگ تونستی مفهومی بخونی ک نسبتا راحت میتونی تست بزنی در غیر اینصورت باید بیشتر تلاش کنی..تاکید میکنم نه برای عربی و نه دین و زندگی و نه هیچ درس دیگه ای بعد از مطالعه یه درس همون روز تست اون قسمت رو نزنید..و در یک روز فقط یک درس رو نخونید..سه چهار تا درس اسون وسخت رو همزمان مطالعه کنید...و در آخر بله تستهای تالیفی خیلی کمک کننده هستند و حتما استفاده کنید و در انتخاب کتابهای تست خیلی دقت کنید..انشاا... ک موفق باشید
سلام
1.شیمی رو بهتره اول از جزوه بخونین بعد برین سراغ تست تامیتونین باید تست کار کنین تالیفی هم بیشتر کارکنین چه بهتر اگه از اول میخواین شروع کنین من بهتون مبتکران رو پیشنهاد میکنم واگر سطحتون بالاتره ای کیو عالیه هم تالیفی هم سنجش وهم کنکور وهم سوالای فرا کنکور داره همه ی این کتابایی که گفتم درسنامه دارن مبتکران طولانی اما جامع وعالی وای کیو خیلی مختصر گفته ورد شده واگه اینا رو تموم کردین مرحله ی آخر کتابای آزمون شیمی خیلی سبز فوق العادن
2 حتما بدون دونستن قواعد که نمیشه تست زدبهترین کتابای عربی دوتاس یکی ماله خیلی سبزه ویکی هم ماله نشر الگو البته هردوجامعش ترتبیشون هم اینطوریه خیلی سبز موضوعی ونشر الگو مصطفی خاکبازان درس به درس همینا رو بخونی کامل بالای 80هستی آهان بستگی به خودت داره که توکدوم موضوع بهتری ترجمه یا.. توه کدوم ضعیف تری ازاون شروع کن ویه نکته که راجب همه ی درساهس اینه که باید بایه کتاب موضوعی پیش برید وبا یکی دیگه درس به درس اصلا تک بعدی رفتار نکنین مثلا همین نشر الگو اول قواعد داره بعد ترجمه یه عالمه تحلیل صرفی ودرک مطلب واخر سر آزمون از هردرس بعد دودرس دو درس آزمون داره وهمینطور پیش میره البته باید بگم که پاسخنامه نشر الگو کم وجزیی وماله خیلی سبز کامل
3 برا زبان هم باید همون روش تک بعدی نبودن رو پیش بری کتاب شهاب اناری درس به درس وعالی برای اینکه هم قواعد رو یاد بگیری وهم اصلا بفهمی کلوز وریدینگ رو باید چیکار کنی و همه ی فوت وفن ها روگفته کنارش حتما باید آزمون کلوز ودرک مطلب بزنی هر روز یا هفته ای چند بار که نترسیم از متن رضا کیاسالار حرف نداره حالا اگه تو دایره ی لغات کم آوردی میتونی کتابای لقمه مهروماه که اختصاصا لغتن بخری اما جلدهای طوسی و قرمزشو 
4در مورد دینی باید یاد بگیری حفظیات رو قشنگ بتونی به حافظت بسپاری مثلا اگه تو دوهفته شش جلسه واسه دینی میخوای دقت بزاری 4جلسشو بشین کتابو حفظ کن همه چیو هم متن وهم آیه بعد بده مامانت ازت بپرسه مثل طوطی باید بگی ازدوجلسه باقی مونده یه جلسه تست بزن یه جلسه هم بررسی کن ببین هر جایی یادت رفته های لایت کن اگه این روش رو از پسش براومدی قول میدم 80 وحتی بالاتر بزنی 
اما سوال آخر معلومه که باید حتما با سوالای تالیفی شروع کنی باید با ایده های مختلف که توسوالاته آشنا بشی ذهنت باز تر بشه اگه امسال تا تونستی تست زدی مطمعن باش سال بعد حتما قبول میشی درآخر بازم سوالی بود خوش حال میشم کمکت کنم
سلام

1- اکثر کتاب های شیمی حجم درسنامشون زیاده.مگر اینکه بخوای کتاب جمعبندی بگیری که اونم زیادی کمه. حالت درست اینه که از روی همون کتابی که داری درسنامه رو خیلی سریع بخونی و نکات مهم رو یا وارد کتابت کنی یا اگه حال نداری هایلایت کنی.ولی مهمترین چیر توی شیمی کتابه.اون کتاب کمک اموزشی که داری در واقع اومده کتاب رو ریز به ریز شرح داده تا تسلط بیشتر بشه(واسه تست های سراسری شیمی از چندین سال پیش برو توی سایت شیمی یزد چون خیلی مرتب بر اساس مباحث و سال ها چیده شده )

2-الان حتما حتما قواعد رو شروع کن.چیزایی مثل ترجمه بیشتر مهارتی و تکنیکی هستن که البته نمیگم بزار ماه اخر شروع کن ولی اگه وقت داری اونم هفته چندتا بزن تا روشش دستت بیاد.تحلیل صرفی و اعراب و اینارو باید تا حدی به قواعد مسلط باشی تا شروعش کنی

3-لغت مهم تره و سخت تره.حتما باید زیاد ازش تست بزنی چون مهارتی نیس که با یکی دوهفته دستت بیاد.قواعد رو هم خرد خرد از الان بخون و تستاشو کامل بزن.ولی اگه دیدی وقت نداری بزار از عید بخون چون خیلی سخت نیس و باچندتا نکته تستی میتونی از پسش بر بیای.درک مطلب هم از الان شبی یه دونه بزنی یا دوشب یکی خوبه چون اینم مثل لغته و با مهارت زیاد به دست میاد

4-دینی رو اول باید ایات رو بفهمی تا بتونی بین ایات و متن کتاب ارتباطش رو تشخیص بدی.توی دینی تکرار خیلی مهمه یعنی یه درس رو بار اول تا سه بار عادی هست بخونی ولی بار اول نگران نباش چون دینی همیشه طول میکشه ولی سری های بعدیش سریع تر میخونی چون بلدی.نگران حفظ کردن ایات هم نباش چون وقتی زیاد تست بزنی دستت میاد کدوم ایات مهم تره و اینقدر توی تستا میاد که حفظ میشی.
5-این دیگه بستگی به سطح خودت داره.ولی معقول و درستش اینه که کسی تالیفی رو بزنه که کل تست های سراسری یه مبحث رو زده و مشکلی نداره و میخواد کامل مسلط بشه که اگه یه سوال جدید و سخت از این مبحث توی کنکور اومدش حتما بزنه هر چند که تست تالیفی ذهنیت رو باز تر میکنه .ولی بازم اولویتت رو بزار روی تست های سراسری و چند بار حل کن جوری که خود سوال رو هم حفظ بشی.اینجوری میتونی ذهن طراح های سوال رو به خودت منتقل کنی.هر ساله خیلی از سوالای سال قبل رو بر میدارن و یه تغیر کوچولو میدن و واسه کنکور جدید میزارن.حیفه ازدستشون بدی چون تعداد اینجور تست ها زیاده
موفق باشی
۰۸ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۹ زهرا سادات ...
سلام
1. ببین درسته که درسنامه های طولانی خیلی وقت میبره ولی باعث میشه مطلب برات خوب جا بیفته
به نظرم یه نگاهی به مبتکران بنداز، اونم درسنامه هاش طولانیه ولی خسته کننده نیست و خیلیم کامله
خیلی سبز هم کتاب خوبیه و درسنامه های خلاصه ای داره، اینا رو با هم مقایسه کن با هر کدوم که راحت تر بودی همونو کار کن

2. قواعد و ترجمه رو باید با هم پیش ببری نه اینکه اول کل قواعد رو بخونی بعد بری ترجمه و تحلیل صرفی

3. تو درس زبان خیلی لغت مهمه، سعی کن خیلی روش تمرکز کنی
اما بازم لغت و گرامر و کلوز ریدینگ رو باید با هم پیش برد، مثلا لغتای یک درس رو بخون، گرامرش هم خوب بخون، هر شبم یدونه ریدینگ کار کن

4. برای دینی آیات رو با ترجمه و مفهومش بخون، بعد که رفتی سراغ متن درس سعی کن ارتباط هر قسمت از متن رو با آیات پیدا کنی
مثلا فلان قسمت از متن در مورد توحید در ربوبیت توضیح داده، باید ببینی کدوم آیه به همین موضوع اشاره کرده و بعد هم که باید بری سراغ تست

5. چون وقت داری تست های تالیفی رو هم باید کار کنی ولی حتما تست های کنکوری و تست های آزمون های آزمایشی رو حل کن، اکثر کتاب های تستی دارن این تست ها رو، فکر نمیکنم کتابی باشه که فقط تالیفی داشته باشه

موفق باشی 😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی