هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی

مشاور تحصیلی و کنکور به سبک انگیزشی

هاشم عباسی
خانواده صمیمی مشاور عباسی

مشاوره کنکور به سبک انگیزشی و روانشناسی

⚪ مشاور و پژوهشگر روانشناسی یادگیری
🔵 نوابغ تحصیلی سه ویژگی دارند: آنها انتخاب میکنند, آموزش میبیننند و عاشق میشوند


آخرین نظرات

می خوام برای کنکور رشته انسانی آماده بشم

منابع کنکور انسانی چیست؟

سلام دوستان عزیز
من امسال باید برای کنکور آماده بشم رشته ام انسانی هست هیچ گونه آشنایی با تست و کتاب تست و کنکور ندارم ، معدل سال سومم ١٩/٨٠ شده و استعداد خوبی دارم خدا رو شکر . الان میخوام شروع کنم ، چند تا سوال دارم ، هر کس اطلاع داره ممنون میشم به من کمک کنید .
1- برای هر درس از چه منابع و تست هایی استفاده کنم .
2- چطور درس بخونم و چطور تست بزنم مثلا بعد از خوندن درس چقدر به خودم زمان بدم و بعد تست بزنم امسال همزمان که مدرسه میرم چند ساعت درس بخونم .
3- واسه زبان چه جوری شروع کنم ؟
تشکر از پاسخ های شما

پیشنهاد شما چیه؟!



شیدا
  • آدرس نظر
  • دوشنبه ۵ شهریور ۹۷
  • ۰۴:۲۰

سلام. اونطور که من متوجه شدم نظام قدیم هستین.من امسال کنکور دادم خودم منابعی که بهم معرفی شد توسط مشاور و معلما بعضیاشونو اصلا نرسیدم بخونم.یعنی از تابستون که شروع کردم منابع رو بخرم هرچی بهم میگفتن رو خریدم با وسواس زیاد در حالی که خیلیاش رو کامل نتونستم استفاده کنم برای همین دوستانه بهت میگم صرفا دنبال خرید منابع نباش و واقعا منطقی بخرو استفاده کن.مثال بیارم برات من خودم پایه ی ریاضیم زیاد جالب نبود و از ترسش سه تاکتاب خریده بودم درصورتی که میتونستم فقط مباحثی که میدونم میشه یاد گرفت با توجه به سطح ریاضیم رو از روی یک کتاب کار کنم.زیاد طول کشید اینو بفهمم تو از الان رعایت کن .تیپ سوالات کنکور رو توی ریاضی نگاه کردم و فقط اونایی که فکر میکردم میتونم بزنم رو شروع کردم خوندن.که ٥تا بود و درصدم تو ریاضی شد٢٥شاید زیاد جالب نباشه به نظرت ولی خداروشکر واس من عالیه همینش😄در ضمن ریاضی رو جدی بگیر چون میانگین درصد بچه های انسانی تو ریاضی منفیه اگر ریاضی رو بالا بزنی خیلی کمکت میکنه اما اگر خیلی قوی نیستی توش کاری که بهت گفتمو میتونی امتحان کنی حالا باز با چند نفر دیگم مشورت کن.خلاصه اینکه زیاااد کتاب نخر.و دیگه اینکه تاکیدت حتما روی سوالای کنکور سالهای قبل باشه نه سوال های تالیفی.ادبیات اختصاصی حتما دوتا تاریخ ادبیات رو عالی بخون.بعد دیگه اینکه🤔با توجه به رشته ای که میخوای و به طبع با توجه به ضریبی که هر درس توی اون زیرگروه مورد علاقت داره درس بخون.مثلا اگر حقوق میخوای با توجه به ضریب های درسا توی زیر گروه یک وقتتو تنظیم کن چون در نهایت رتبه ای که برای انتخاب رشتت مهمه رتبه در زیرگروهیه که میخوای ازش رشته انتخاب کنی.مثلا اگر حقوق بخوای بری با توجه به رتبه در زیرگروه یک قبول میشی .در کل همه ی درسا مهمن و منفی یا صفر سعی کن نداشته باشی که خیلی عقب میندازه.با انرژی و انگیزه شروع کن و ادامه بده خداوند نگهدارت باشه ان شاالله که به نتیجه ای که به صلاحت باشه میرسی.یاعلی

سوال کننده
  • آدرس نظر
  • دوشنبه ۵ شهریور ۹۷
  • ۱۲:۲۸
تشکر از خانم شیدا 

 به کامنت اول
من نظام قدیم هستم
1
  • آدرس نظر
  • دوشنبه ۵ شهریور ۹۷
  • ۲۲:۳۵
سلام
برای زبان انگلیسی کتاب جامع دکتر اناریی
کتاب درک متن به زبان ساده
برای دینی گاج نقره ای میکرو طبقه بندیی
برای املاولغت مهروماه و هامون سبطی
برای زبان فارسی مهروماه و هامون سبطی
برای قرابت معنایی هامون سبطی.برای ارایه های ادبی مهروماه فک کنم نوشته روش کنکور عمومی وتخصصی انسانی
برای عربی حتما معنی لغات رو حفظ کنید چون تو تستای ترجمه وتعریب کمک میکنه هستش تو کتاب فروشیها لغات دوم تا چهارم دبیرستان از مهروماه استفاده کنید خیلی عالیه.
برای قواعد هم مهروماه خوبه
برای اموزش روانشناسی کتاب خیلی سبز خوبه چون ممکنه یه زمانی طراحان عزیز مفهومی سوال طرح کنن
ببینید درس روانشناسی رو به زندگی خودتون ارجاع بدید وببینید کی وکجا ازش استفاده کردید خب برای مثال روانشناسی سلامت بسیار در زندگی کار امده وشما میتوانید فرض کنید که روان شناس سلامتید وان بیماری هایی که درکتاب ذکر  شده را بر روی بیمار فرضی پیاده نمایید پس برای همین ان اشخاص که درکتاب نام برده را طبق روشی که مد نظر کتاب هست رفتار درمانی کنید
شبرنگ
  • آدرس نظر
  • دوشنبه ۵ شهریور ۹۷
  • ۲۲:۵۲
سلام
من خودم رشتم انسانی نیس ولی از یکی از دوستام پرسیدم که رتبش دویست و خورده ای شده بود اینا رو گفت امیدوارم مفید باشه (البته بخش زبانش رو خودم گفتم چون دوستم از قبل زبانش قوی بود راهکاری نداشت)    :

آرایه و لغت و املا و زبان فارسی و تاریخ ادب   الگو

عربی گاج نقره ای و تست های ده سال اخیر کنکور

زبان خیلی سبز و مبتکران

دینی زیپ

ریاضی گاج نقره ای و اشاره طلایی

عروض و قافیه گاج نقره ای

اقتصاد کتاب مشاوران

جغرافی مهروماه

فلسفه مشاوران

روانشانسی مشاوران


برای نحوه خوندن هم سعی کن ریاضی رو حتما بخونی حتی اگه دیدی نمیتونی بیا قسمت های مهم رو بخون که هر ساله ازش سوال اومده. بیشتر دروس حفظیه و فقط با تکرار میشه یه چیزو توی مغز ثبت کردش.زمان قدیم میگفتن هر وقت یه وطلبو خوندی یه روز بعدش تستاشو بزن تا ببینی یادت مونده یا نه ولی الان دیگه میگن اینکارو نکنین چون دیگه از همون دروس حفظی هم میان سوالای مفهومی در میارن که بهتره بعد یه دور خوندن  چندتا تست از اون مبحث بزنی تا دستت بیاد کجا ها مهمه و تو کجا ها مشکل داری و تازه بعد اون میری یه دور دیگه کتابو میخونی ولی ایندفعه دقیق و با در نظر گرفتن جاهای تست خیز تر.

برای زبان از لغت شروع کن.هر روز تست لغت و ریدینگ و کلوز بزن چون اینا فقط بر اثر مهارت به دست میاد.گرامر رو میشه بعد عید هم جمعش کرد ولی اینا رو اصلا نمیشه کاریش کرد.اگه خیلی توی لغات ایراد داری یه مدت معنی چیزایی رو که نمیدونی به فارسی بغل انگلیسیش بنویس چون هر لغت چند بار تکرار میشه توی تست ها به مرور حفظ میشی.



نظرات (۲)

سلام اول از همه بهت بگم که دور خودتو شلوغ نکن با منابع کت و کلفت و چندتا چندتا هم استرس میگیری هم دوره هات کم میشه
من خودم کلک معلم دینی و بقیه مهروماه استفاده کردم تست هم زرد قلمچی
ولی این تویی که باید ببینی با کدوم منابع راحت تری چندتا منبعو که میبینی اکثریت میگن یا خودت حدس میزنی خوبه برو کتابفروشی بگیر دستت ورق بزن گذرا بخون یا اگه کتابخونه ای داره بگیر ببین کدوم به دلت میچسبه چندبار کتابا رو ورانداز کنی دستت میاد من خودم کتابی بوده که ۹۰ درصد گفتن عالیه ولی باهاش ارتباط برقرار نکردم و عوضش کردم
سراغ تست تالیفی نرو که فقط وقتتو حروم کردی رو تستای سراسری ۱۰ سال اخیر کار کن
اینکه معدلت بالاس برای درصد سوابق تحصیلیت خوبه اما ممکنه رو تست زنیت و نوع مطالعت تاثیر نذاره یا حتی تاثیر بد بذاره چون کنکور تکنیکه و نوع خوندنش کاملا با امتحان و برای تشریحی خوندن فرق داره
تستای سراسری سالای قبلو نگاه کن سعی کن الکی چندتاشو جواب بدی و جواب بعضیاشو نگاه کنی تا سلیقه و روش طراحای کنکور و اینکه چطور نکته سنج و ریز بینانه بخونی بیاد دستت
برای تست زنی سعی کن اول یه قسمتو خوب بخونی بعد با فاصله چند ساعته یا فرداش تست بزنی اینطوری خودتو دقیقتر میسنجی وگرنه اینکه مثلا یه قسمت ادبیات یا روانشناسی یا..  رو بخونی بلافاصله تست بزنی خب معلومه با اطلاعات تازه ذخیره شده بهتر میزنی
سعی کن ساعتای مطالعه ات تمرکزش صبح باشه یا یکی دو ساعت بعد مدرسه تست رو بذاری آخرای روز تا فشار کمتری به مغزت بیاد
ساعت مطالعه به نوع خوندنت و تندخون با کند خون بودنت بستگی داره مثلا دوستای من ۸ ساعت بیشتر وقت میذاشتن ولی من ۴ یا ۵ ساعت در روز و بهم میگفتن هیچی قبول نمیشی ولی کیفیت درس خوندن از هرچی مهمتره
برای زبان هم رو لغات و گرامر کار کن البته اگه روزانه وقت بذاری برای زبان و کلی یادش بگیری مثلا گرامر و لغاتو تو قالب داستان و فیلم آموزشی و کلا به حالت سرگرمی و فان یاد بگیری خودبه خود درکت و درصدت با هم میره بالا از زبان بازم بسته به وقتیه که داری و علاقت و درصدی که میخوای
سلام برای یادگیریی درس تاریخ ادبیات تعدادیی زیادیی کاغذ به اندازه کنترل تلویزیون درست کنید روی ان اسم شاعر وپشت ان بیوگرافی ان رابنویسید و سه تا جعبه یا کیف یا هرچیزیی که دم دستونه رو خالی کنید .خب اسم شاعر رو بخونید وبیوگرافی رو همین طور بیشتر از سه بار بخونید تا کاملا حفظ بشید وبذارید در جعبه اول روز دوم شد برگه ها رو بیرون بیارید فقط اسم شاعر رو بخونید ببینید خودتون میتونید بیوگرافی رو بگید اگه تونستید بذارید جعبه دوم اگه نتونستید بذارید همون جعبه اول بمونه وروز سوم با جعبه دوم کاریی نداریم وهمان کار ابتدایی را با جعبه اول انجام می دهیم وروز چهارم سراغ جعبه دوم می رویم واسم وشاعر و بیوگرافی رو تا حدیی که بلد باشیم می گوییم .با این کار کل کتاب وارد حافظه بلند مدت میرود
من خودم از این روش واسه همه درسام دارم استفاده میکنم من مثل شما پشت کنکوریی هستم
امیدوارم هردو تامون تو کنکور انسانی موفق بشیم خب بهتره از این روشی که من گفتم شما هم استفاده کنی برای همه درسات چون واقعا نتیجه میده
یا درس فلسفه رو چشم هارا ببندید ومدینه فاضله یا قائده امکان اشرف را مثل قصه در ذهن مرور کنید مطالب رامفهومی وعمقی بخوانید مثلا درس تاریخ چشم ها را ببندید وجنگ چالدران وتوپ وتانک عثمانی را تصور کنید
از دروس عمومی غافل نشوید که ادبیات عربی ودینی وزبان که همین ها هستند که شما رو وارد گردنه رقابت میکنند
خب صبح رو بذارید برای درس اقتصاد وریاضی
اول از اقتصاد هر روز یک فصل را مانند یک خبر یاقصه اقتصادی برای خود بازبینی ومرور کنید وسپس تست .برای اموزش مسائل اقتصاد کتاب مهروماه فوق العاده هست ومیتوانید یه سی دی اموزشی رهپویان واندیشه بگیرید اونم خوبه.ریاضی هم فقط با تمرین وتکرار زیاد وحل مسائل زیاد برای اینکه دستتون سریع بشه.جامعه رو مثل یه کتاب قصه تاریخی بخونید وبه یاد بسپارید
ادبیات فارسی تخصصی را حتما کم کم وادامه دار بخونید چون قاطی میکنید وگیج میشید تست ها را هم کم کم و در دراز مدت بزنید برای رفتن اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به دراز مدت.زبان انگلیسی هم شب قبل از خواب بخونید و روز شد مرور وتست بزنید دلیلش این که روانشناسان میگن زبان دوم بهتر است شب قبل خواب خوانده شود وروز تست ومرور شود اینطوریی بین خوندن وتست وقفه ایجاد میشه واطلاعات میره تو حافظه بلند مدت
برای درس منطق تمامی فرمول ها واستدلال وانواع ان را بلد باشید وهر روز انواع واقسام انهارا بصورت تشریحی حل کنید تا دستتان سریع شود وپس از مدتی حس کردید تمامی مسائل ان را بلد هستید میتوانید تست بزنید
خب عربی خیلی تو کنکور مهمه
منابع لازم کتاب موضوعی وترجمه وتعریب مهروماه وکتاب تجزیه وترکیب وحرکت گذاریی مهروماه وبرای درک مطلب عربی بههمین سادگی از انتشارات گاج
برای دینی بیشتر سوالات دینی برای پیام ایات هستش خب گاج نقره ای و پیام ایات مهروماه خوبه
برای انگلیسی دکتر اناریی
برای ادبیات هم هامون سبطی هم قرابت معنایی هم زبان فارسی هم املاو لغت
برای ریاضی کتاب کمک اموزشی گاج خوبه
برای اموزش فلسفه ومنطق کتاب جیبی مهروماه خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی